Киевский клуб любителей астрономии "Астрополис"

astromagazin.net
* *
Ласкаво просимо, Гість. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтеся.
15 Серпня 2020, 05:19:29

Увійти

google


Автор Тема: Виготовлення 215 мм зеркала.  (Прочитано 19212 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Виготовлення 215 мм зеркала.
« : 23 Листопада 2016, 10:27:42 »
. - .

Добрий день усім любителям астрономії. Почитав літературу про телескопобудування,та вирішив зробити телескоп.Прошу Вашої поради та терпіння до чайника .Маю заготовку розміром 215мм-20мм. Довго думав над своєю мрією та вирішив,що мій скоп буде мати такі дані. ГЗ 210мм F-1400мм фаска 2мм.Хочеться дотриматися таких параметрів.Стрілка  кривизни 1,93мм.Для початку обдеру заготовку кільцем .Далі придумаю щось із шліфувальником.
Записаний

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #1 : 23 Листопада 2016, 13:36:55 »
. - .

Початок роботи.Трошки обдер.
Записаний

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #2 : 23 Листопада 2016, 13:37:41 »
. - .

стрілка приблизно 1мм
Записаний

edvic81

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 250
  • Подяк: 25
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #3 : 23 Листопада 2016, 14:57:16 »
. - .

я не сильний спец.....теж чайник по ходу...ця заготовка це  скло Кліренга(або Дюранса) ти взяв в якості заготовки,провір чи незагартоване,такі кругляки йдуть на заводах як смотрові вікна,є діаметр 155мм-негартованих небачив,215мм-негартоване зазвичай....но на всяк випадок провір.....дери звичайним кругом-наждаком,щліфувальник роби тоді коли хоч приблизно яму рівномірну видереш...ще одне....обдирай десь до1,5мм....потом залий бетнний шліфувальнік,і доки сохнутиме-шукай обломки скла 5-7 мм,на шліф-ті 0,46мм притруться в ході шліфовки тобі,но це впринципі -стрілку контролюватимеш по зайчику сонячному,і по положенню зеркала (зверху-знизу)....і коли будеш тонкими номерами шліфувати-нежалій води щоб все мити добре після крупніщого номера і за фаскою слідкуй,дам задири люблять появлятись+умови де треш....потім по ходу всі допоможуть


« Останнє редагування: 23 Листопада 2016, 15:18:25 від edvic81 »
Записаний

edvic81

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 250
  • Подяк: 25
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #4 : 23 Листопада 2016, 15:11:57 »
. - .

о...і ця ДСПшка розмокнути може....хоча б в поліетилен запхай її....там доречі під заготовкою мусор любить збиратись...газетку під низ і щоб плотно сідало....істіл зроби нормальний...бо задовбешся бігати навколо такої плити,бо стіл це дюж важливо :clever:за помилки неображайтесь-можу не ту клавішу натиснути,якщо що нетак сказав -мене поправлять....кажу ж що сам що чайник....но те що знаю-скажу

« Останнє редагування: 23 Листопада 2016, 15:29:51 від edvic81 »
Записаний

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #5 : 23 Листопада 2016, 15:28:05 »
. - .

Дякую за роз'яснення.Провірив заготовку через поляризатор рівномірно гасне. Попробую  дерти кругом наждаком.За газети дякую не подумав.
Записаний

edvic81

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 250
  • Подяк: 25
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #6 : 23 Листопада 2016, 15:33:52 »
. - .

наждак дере непогано....но тож канави болгаркою попрорізай....-легше йде.....помилок менше і побач як скло жере круг))))))...а газети-дереш чи шліфуєш одним номером-чи ...переходиш на інший-зірвав викинув і не паришся......
« Останнє редагування: 23 Листопада 2016, 15:43:21 від edvic81 »
Записаний


Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #7 : 23 Листопада 2016, 17:15:26 »
. - .

Який потрібно діаметер наждака взяти щоб небуло потім проблем?? І полоси прорізати  як  від центру?
Записаний

Серега

  • Клуб Астрополис
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 7293
  • Подяк: 821
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #8 : 23 Листопада 2016, 17:40:09 »
. - .

Стекло закалено! Прекратите с ним работать, иначе просто взорвется во время обработки. Были случаи, когда внезапно вместо заготовки куча мелкого стекла образовывалась.
И если не лопнет то зеркала из него не выйдет сделать.

Скажу как я определил что оно закалено: по фото видно на краю заготовки ямку. Напротив нее должна быть такая же.
http://www.astronomy.ru/forum/index.php/topic,10234.0.html
Записаний
Подякували

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #9 : 23 Листопада 2016, 18:29:18 »
. - .

Сергій Ви мене налякали,на заготовкі нічого не знайшов.Ніяких точок ,тільки з тильної сторони скол.Я провіряв заготовку очками поляризаційними,які використовують у 3д телебаченні.Може щось не так зробив підскажіть будьласка.   :help:
Записаний

Олег Малий

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2551
  • Подяк: 602
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #10 : 23 Листопада 2016, 18:33:38 »
. - .

Дякую за роз'яснення.Провірив заготовку через поляризатор рівномірно гасне. Попробую  дерти кругом наждаком.За газети дякую не подумав.
Як саме проходила ця перевірка?  :hz:
1. яке джерело поляризованого світла?
2. що було у ролі поляризаційного фільтра?

Колись я показував одному чоловіку такий ілюмінатор через поляризаційний фільтр: дуже добре було видно кольорові симетричні плями.
Записаний

Олег Малий

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2551
  • Подяк: 602
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #11 : 23 Листопада 2016, 18:36:23 »
. - .

Сергій Ви мене налякали,на заготовкі нічого не знайшов.Ніяких точок ,тільки з тильної сторони скол.Я провіряв заготовку очками поляризаційними,які використовують у 3д телебаченні.Може щось не так зробив підскажіть будьласка.   :help:
Як то було?
Джерело світла -> поляризаційний фільтр  -> скло  -> поляризаційний фільтр -> око ?
Записаний

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #12 : 23 Листопада 2016, 18:43:35 »
. - .

На моніторі компютера зробив білий Экран. Поставив скло надів окуляри поляризаційні і дивився через скло на монітор.Очки крутив  рівномірно все скло гасло.Для проби взяв від диску коробочку з орг стекла то зразу було видно всю радугу. Не знаю чи правильно поступив чи ні?? :clever: :help:
Записаний

Олег Малий

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2551
  • Подяк: 602
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #13 : 23 Листопада 2016, 19:09:10 »
. - .

На моніторі компютера зробив білий Экран. Поставив скло надів окуляри поляризаційні і дивився через скло на монітор.Очки крутив  рівномірно все скло гасло.Для проби взяв від диску коробочку з орг стекла то зразу було видно всю радугу. Не знаю чи правильно поступив чи ні?? :clever: :help:
Та ніби правильно.
Поляризаційна світлова картина змінюється при обертанні прозорого предмета.
Записаний

Naboka Igor

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 8018
  • Подяк: 2919
    • Победитель конкурса "Лучшее астрофото" 2016 года
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #14 : 23 Листопада 2016, 19:37:17 »
. - .

Почитав літературу про телескопобудування,та вирішив зробити телескоп...
Далі придумаю щось із шліфувальником.
Напевно погано прочитали (Навашина і Сікорука). Тому як, прочитавши, вже не потрібно особливо думати, типу щось ... Розкладено по поличках від і до.
Там немає такого кріплення заготовки і робочого столу.
Типу щось в цій справі - непотрібна витрата часу.
Який потрібно діаметер наждака взяти щоб небуло потім проблем?? І полоси прорізати  як  від центру?
І про це там є ::)
Записаний
Обсерватория. Sky Stalker - Ньютон 406/4,7.

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #15 : 23 Листопада 2016, 20:33:18 »
. - .

Вибачте Ігор якщо Вас ображу.Заготовка де закріплена на дсп вона крутиться навколо з зеркалом.Кріпленя зеркала ( використував пробки від вина,прикручині шурупами).Виймати зеркало дуже зручно без викруток. заготовка не провертаеться  під час роботи.Про кількість пробок кріплення не думав що мае велике значення. Про наждак запитав ( про розміри) може хтось пробував дерти другим розміром чи формою? А не як в книжці.Хотів чути пораду а не тіпа журіння  аяяяй. Ви мене притягуете до книжки.То що виходить терти без порад та  підтримки по книжці?Вибачте ще раз якщо в моїх словах знайшли образу.
« Останнє редагування: 23 Листопада 2016, 21:09:06 від Zealous »
Записаний

clavutich

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 2025
  • Подяк: 4385
  • Ярослав
    • Победитель конкурса "Лучшее астрофото" 2016 года
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #16 : 23 Листопада 2016, 20:45:18 »
. - .

Краще на це ДСП положить ще один шматок ДСП (а ще краще фанеру чи щось, що менше розмокає)  і по центру зєднать шурупом але не сильно затягувать, щоб вільно оберталось, а потім на нього заготовку. І достатньо трьох фіксувальних пробок. Обертать цей "столик" зручніше ніж зеркало між пробками. Обдирать можливо любим грубим абразивом, найчастіше F40 або F60. І стрілку кривизни залиште трохи меншою, десь 1,6мм, необхідна дойде при шліфовці.
Записаний
Долл-Кірхем 400мм  ZWO 290MM

Серега

  • Клуб Астрополис
  • Offline Offline
  • Повідомлень: 7293
  • Подяк: 821
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #17 : 23 Листопада 2016, 21:11:05 »
. - .

Сергій Ви мене налякали,на заготовкі нічого не знайшов.Ніяких точок ,тільки з тильної сторони скол.Я провіряв заготовку очками поляризаційними,які використовують у 3д телебаченні.Може щось не так зробив підскажіть будьласка.   :help:
щось я пропустив ваше повідомлення про тест поляризатором. :hz: так що вибачте за паніку :)
а точки на фото ніби видно. І добре що їх немає в реалі
Записаний

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #18 : 23 Листопада 2016, 21:18:09 »
. - .

Дякую за пораду про столик для обертання зеркала.У мене зеркало закріплено на столику який обертаеться разом із зеркалом по кругу.Мені дуже зручно.Я не обертаю зеркало в пробках.Просто ви не поняли .За стрілку кривезни і за розмір амбразиву дякую. Сергій дякую що написали за точки на фото я тоже побачив і сам замижував. В реалі їх немає .Видно фото глюк. Спасибі за підтримку і поради. Такому чайнику як я це дуже важливо. :clever:
Записаний

Zealous

  • Offline Offline
  • Повідомлень: 390
  • Подяк: 76
Re: Виготовлення 215 мм зеркала.
« Reply #19 : 23 Листопада 2016, 21:21:45 »
. - .

Бачу з пробками я перебор.Працював моряком приходилось все хороше кріпити.Стара привичка. :rofl:
Записаний